Normal view MARC view ISBD view

Nauč se to! : jak se s pomocí vědy efektivněji učit a více si pamatovat / Peter C. Brown, Henry L. Roediger III, Mark A. McDaniel ; překlad Eva Nevrlá

By: Brown, Peter C [Autor].
Contributor(s): Roediger, Henry L., III, 1947- [Autor] | McDaniel, Mark A, 1952- [Autor] | Nevrlá, Eva [01-Překladatel].
Material type: TextTextSeries: Žádná velká věda: Publisher: V Brně : Jan Melvil Publishing, 2017Edition: Vydání první.Description: 280 stran ; 22 cm.Content type: text Media type: bez média Carrier type: svazekISBN: 9788075550309.Uniform titles: Make it stick. Česky Subject(s): učení | paměť | trénink paměti | kognitivní psychologie | learning | memory | memory training | cognitive psychologyGenre/Form: populárně-naučné publikace | popular worksSummary: Nauč se to! je návod, jak se efektivně porvat s učením a pamatováním si - a pokud jste pedagog nebo lektor, tak i s tím, jak svoje znalosti předávat co nejúčinněji.Summary: Nejrozšířenější postupy, jako je podtrhávání v textu a jeho biflování, v nás sice vyvolávají dojem, že jsme si látku výborně osvojili, ale už po krátké době z ní umíme pouhý zlomek. Hlouběji a trvaleji si ji osvojíme díky postupům, které nejsou příliš intuitivní. Jde třeba o přerušované učení (při němž látku pozapomeneme a poté se ji pokoušíme vybavit), generování (snahu vyřešit úkol předtím, než se dozvíme řešení) nebo prokládané učení (při kterém se nesnažíme jedno téma dokonale zvládnout naráz, ale záměrně ho střídáme s jinými). Své rady autoři opírají o věrohodné vědecké studie a dokumentují je na pozoruhodných životních příbězích. Nakladatelská anotace. Kráceno.
List(s) this item appears in: Materiály k inspiraci a vzdělávání
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Call number Status Date due Barcode
Knihy Knihy Knihovna
PSY/BRO (Browse shelf) Available 435730012514

Přeloženo z angličtiny

Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík

Nauč se to! je návod, jak se efektivně porvat s učením a pamatováním si - a pokud jste pedagog nebo lektor, tak i s tím, jak svoje znalosti předávat co nejúčinněji.

Nejrozšířenější postupy, jako je podtrhávání v textu a jeho biflování, v nás sice vyvolávají dojem, že jsme si látku výborně osvojili, ale už po krátké době z ní umíme pouhý zlomek. Hlouběji a trvaleji si ji osvojíme díky postupům, které nejsou příliš intuitivní. Jde třeba o přerušované učení (při němž látku pozapomeneme a poté se ji pokoušíme vybavit), generování (snahu vyřešit úkol předtím, než se dozvíme řešení) nebo prokládané učení (při kterém se nesnažíme jedno téma dokonale zvládnout naráz, ale záměrně ho střídáme s jinými). Své rady autoři opírají o věrohodné vědecké studie a dokumentují je na pozoruhodných životních příbězích. Nakladatelská anotace. Kráceno.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha